دبستان و پیش دبستان دخترانه غیر دولتی پیشگامان علوی

دبستان و پیش دبستان غیردولتی دخترانه پیشگامان علوی شعبه دخترانه درتاریخ 1394 با مجوز رسمی از اداره آموزش و پرورش ناحیه یک استان هرمزگان شهرستان بندرعباس تاسیس گردید. ساختمان مدرسه دارای مجوز نوسازی به شماره ...... می باشد. این مدرسه دارای 17 کلاس است و ظرفیت پذیرش 500 دانش آموز را دارد آدرس، شماره تلفن و ... بندرعباس-کوی خلیج فارس-خیابان نیستان-نرسیده به کوچه نیکنام یک 07633751320-07633751321

خانواده و مدرسه دو نهاد اساسی تعلیم و تربیت و عهده دار جریان رشد ، بالندگی و شکوفایی استعدادهای نونهالان یک جامعه اند. حساسیت موضوع ایجاب می کند که این دو نهاد در کنار هم و با حس تعهد و مسئولیت زمینه مساعدی برای ترقی و تعالی فرزندان خود فراهم نمایند بنابراین از خانواده های محترم انتظار داریم که خود را نسبت به موارد ذیل متعهد و پای بند بدانند و مدام فرزند خویش را نسبت به مفاد آن آگاه سازند.

- رعایت ادب و احترام نسبت به مسئولین و مربیان آموزشگاه و همچنین رعایت حسن رفتار و اخلاق و همکاری با سایر دانش آموزان مورد انتظار است.

- یکی از ملاکهای ادامه تحصیل در این مرکز رضایت معلم کلاس و مسئولین مدرسه در مسائل آموزشی و انضباطی می باشد.در غیر این صورت از ثبت نام دانش آموز در سال بعد خودداری خواهد شد.

- ساعت کار آموزشگاه از ساعت 7 صبح الی 13 ظهرمی باشد.دانش آموزان موظف به حضور و خروج بموقع می باشند و خروج بدون هماهنگی با مدرسه ممنوع است.

- استفاده از پوشش هماهنگ مدرسه و کفش و کیف ساده و راحت (لباس ورزش در ساعت ورزش) برای دانش آموزان الزامی است.

- والدین محترم به طور مستمر وضعیت تحصیلی و رفتاری فرزندان خود را پیگیری نموده و در بررسی وضعیت تحصیل دانش آموزان و همایش های تربیتی و جلسات حضور فعال داشته باشند.

- چنانچه دانش آموزی پس از ثبت نام قطعی و قبل از شروع سال تحصیلی از تحصیل در مدرسه انصراف داد معادل 5 درصد شهریه را باید پرداخت نماید.

- بی توجهی و عدم رعایت هر یک از مندرجات این آئین نامه و مقرراتی که از سوی مجتمع اعلام می گردد و تصمیم گیری در مورد دانش آموزان متخلف بعهده مسئولین مدرسه بوده و این تصمیمات برای کلیه دانش آموزان لازم الاجرا است.

اهداف ما

تقویت بنیه علمی :

تلاش در جهت تقویت بنیه علمی و توان یادگیری دانش آموزان از جمله موارد آموزشی دبستان می باشد. برگزاری آزمونهای مستمر جهت دانش آموزان موجب شده تا آنان در مسیر رشد و پرورش استعداد خود قرار گیرند.

آموزش چند رسانه ای:

در آموزش چند رسانه ای علاوه بر موارد معمول آموزشی ، معلم از مواد آموزشی چند رسانه ای شامل فیلم، عکس، صدا و ... استفاده می کند.و با استفاده از روشهای نوین و متنوع تدریس آموزش چندرسانه ای به همراه ابتکار و خلاقیت مربیان در امر تدریس توانسته به ویژگیهای آموزشی همچون: ایجاد محیطی جذاب و دلنشین برای تدریس، کاهش زمان مورد نیاز برای تدریس مباحث مختلف و ماندگاری بلند مدت مطالب آموزش داده شده، دست یابد.

استفاده ازفناوری اطلاعات و IT

امروزه فناوری اطلاعات به عنوان یکی از روشهای انتقال دانش مورد استفاده قرار می گیرد، با وارد کردن ابزار فناوری اطلاعات در مدرسه زمینه برای ورود دانش آموزان به عصر ارتباطات فراهم می شود.

ورزش

با توجه به اهمیت ورزش در رشد و سلامتی کودکان، دبستان جهت ساعات ورزش هفتگی دانش آموزان اقدامات ویژه ای به شرح زیر انجام داده است:

تهیه لوازم ورزشی به اندازه کافی جهت تمامی رشته های ورزشی

برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبهای مختلف در بین دانش آموزان

و .....

آموزش معلمان و همکاران

آموزش و تدریس در دنیای امروز یک شغل کاملاً حرفه ای است چرا که معلم در هر سال با دانش آموزان جدید و الگوهای نو مواجه و در ارتباط است و باید نیازها و شایستگی های آنها را به درستی شناسائی کند، به همین لحاظ و با توجه به نقش هدایتگر و اصولی معلم در فرآیند آموزش، آموزش دقیق و کارآمد معلمان عاملی مهم و نیاز اساسی می باشد. از جمله موارد آموزشی معلمان در دبستان ، شرکت مستمر در دوره های ضمن خدمت وبرگزاری کلاس های IT و تولید محتوا و ... ... اشاره کرد. آموزش معلمان همراه با ارزیابی مستمر از عملکرد آنان، از عوامل ارتقاء سطح عملکرد آموزگاران در دبستان می باشد.

آموزش اولیا

والدین دانش آموزان نقش اساسی در رشد متوازن و همه جانبه دانش آموزان دارند و به عنوان منابع آموزشی تلقی می شوند. افزایش مشارکت والدین در فرآیندهای آموزشی از اولویت های مهم در دبستان می باشد. از برنامه های کلی جهت آموزش والدین دانش آموزان می توان به تشکیل کارگروه های موزشی و جلسات آموزش خانواده در رابطه با نیازهای آموزشی، ایجاد انگیزه و مشاوره با فرزندان، و... اشاره کرد.

استراتژی پرورشی

ارتباط با دانش آموزان

مهارت های زندگی:

ارائه راهکارهای مفید، به ارتقای دانش و مهارت افراد در شناخت مسئله و تصمیم گیری صحیح کمک می کند و فرد را یاری می رساند تا بر مشکلاتش غلبه کند و از بین راه حلهای مختلف، بهترین را انتخاب نماید. مهارتهای زندگی، مهارتهای شخصی و اجتماعی است که کودکان و نوجوانان باید آنها را یاد بگیرند تا بتوانند در مورد خود، انسان های دیگر و کل اجتماع به طور موثر، شایسته و مطمئن عمل نمایند. آموزش درس مهارتهای زندگی در دبستان به عنوان یکی از دروس اصلی و به صورت یادگیری فعال در ساعات فوق برنامه است. این آموزش به صورت گروهی و مشارکتی مبتنی بر فعالیت دانش آموزان مانند ایفای نقش، بحث و گفتگوی کلاسی، تبادل تجربیات و احساسات، داستان، شعر و... می باشد.

فعالیتهای پرورشی:

فضای شاد و بانشاط مدرسه، موجب ایجاد محیط با طراوت آموزشی و پرورش افکار و خلاقیت دانش آموزان می شود. برگزاری جشنهای شاد به مناسبتهای مختلف مذهبی و ملی، روشهای نوین تشویق دانش آموزان (تشویق هفتگی، ماهانه، و...)، برگزاری اردوها، برنامه های تفریحی و بازدیدهای متنوع، فعالیتهای پرورشی گسترده و خلاق، موجب شده که لبخند نقش همیشگی لبهای دانش آموزان باشد.

ارتباط با معلمان

معلمان اصلی ترین عنصر در پرورش افکار دانش آموزان هستند، و به دلیل داشتن ارتباط تنگاتنگ با دانش آموزان آگاه ترین فرد از افکار و روحیات آنان می باشند. ارتباط و تعامل دائمی، هدف دار و از پیش برنامه ریزی شده میان معلمان، دانش آموزان و اولیاء زمینه ساز شناسایی و پرورش استعدادها و توانایی های خاص هر دانش آموز می شود. در این راستا دبستان با قرار دادن جلسات دیدار با معلم به صورت انفرادی در برنامه درسی هفتگی و جلسات گروهی ماهانه، سعی در ایجاد این ارتباط به بهترین نحو دارد.

ارتباط با اولیا

اولیاء از مهم ترین عناصر مرتبط با سیستم مدرسه هستند. ارتباط با اولیاء و اطلاع رسانی مناسب و مستمر به آنها موجب فراهم آوردن امکان همکاری و همفکری آنان در اجرای تصمیمات و برنامه های آموزشی و پرورشی مدرسه می شود. پویاسازی فعالیت های انجمن اولیاء و مربیان دبستان در قالب کمیته های فنی (آموزشی، پرورشی، فرهنگی)، تشکیل کار گروههای همیاری و همفکری اولیاء و آموزشی و جلسات اموزش خانواده و ... موجب شده که تعامل مطلوبی بین دبستان و خانواده ایجاد شود .

آموزش مهارت‌های قرن بیست‌ و یکم بخشی از جنبش رو به رشد بین‌المللی است که بر مهارت‌های موردنیاز دانش‌آموزان، برای موفقیت در یک جامعه‌ی به سرعت در حال تغییر و دیجیتال، تمرکز دارد. از این رو سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش، در مقاله‌ای با نام «مهارت‌های یادگیری قرن بیست و یکم» آن را معرفی کرده و در سال‌های اخیر، تقریباً در همه‌ی کتاب‌های درسی و در همه‌ی پایه‌ها به آموزش و گسترش این مفاهیم توجه کرده‌است. پروژه‌ی آموزش و پرورش قرن بیست و یکم در موسسه منظومه خرد از ابتدای سال ۱۳۹۹ شکل گرفت. هدف از انجام این پروژه، آموزش موثر موضوعات و مهارت‌‌های موردنیاز دانش‌آموزان برای ارتقای کیفیت زندگی، تحصیلات عالی و کار در دنیایی است‌ که مشخصه‌ی اصلی آن، تغییرات گسترده و پیش‌بینی نشده است.

سواد مالی،سواد محیط زیست، بهره‌وری و پاسخ‌گویی، مهارت‌های اجتماعی، همکاری برای تولید مشترک، تفکر نقادانه، خلاقیت، سواد رسانه‌ای، سواد اطلاعات و سواد فناوری از جمله‌ی این مهارت‌ها هستند.

مراحل مختلف این پروژه به‌صورت زیر است:
  1. مرحله‌ی مطالعاتی اولیه: بررسی اجمالی آموزش و پرورش قرن بیست و یکم، با تمرکز بر انگیزه‌‌های ایجاد یک مدل یادگیری جدید، شایستگی‌های مورد نیاز یادگیرندگان برای عملکرد موثر در قرن بیست و یکم، تعلیم و تربیت مورد نیاز برای پرورش آن شایستگی‌ها و همچنین مدل‌ها و چهارچوب‌‌های ارائه‌شده برای آموزش قرن بیست و یکم

  2. مرحله‌ی شناسایی وضعیت فعلی: شناسایی وضعیت فعلی آموزش موضوعات و مهارت‌‌های قرن بیست و یکم در مقاطع مختلف خرد، در درس‌ها و پایه‌های مختلف

  3. مرحله‌ی برنامه‌ریزی: برنامه‌ریزی برای آموزش موضوعات و مهارت‌‌های قرن بیست و یکم و به‌کارگیری روش‌های تعلیم و تربیت مناسب در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱

  4. مرحله‌ی برنامه‌ریزی: برنامه‌ریزی برای آموزش موضوعات و مهارت‌‌های قرن بیست و یکم و به‌کارگیری روش‌های تعلیم و تربیت مناسب در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱

  5. مرحله‌ی نظارت: نظارت بر چگونگی ارائه‌ی آموزش با توجه به مراحل سوم و چهارم پروژه

  6. مرحله‌ی ارزیابی و بازنگری: ارزیابی آموزش موضوعات و مهارت‌‌های قرن بیست و یکم در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ و بازنگری فرایند برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲

سه مرحله‌ی اول پروژه انجام شده‌اند. مرحله‌ی چهارم به‌صورت تدریجی در جریان است و مرحله‌ی پنجم در طول سال تحصیلی انجام می‌شود. در پایان سال تحصیلی مرحله‌ی ششم انجام خواهد شد. مراحل سوم تا ششم، در چرخه‌های بعدی پروژه در سطحی متفاوت تکرار می‌شوند.

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد

سجاد شاه بالادبیرستان پیشگامان علوی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد

جابر محمدیدبیرستان پیشگامان علوی

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد. کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته، حال و آینده شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد

علی کریمیدبیرستان پیشگامان علوی

دانش آموزان برتر پیشگامان علوی

ویژگی های مدرسه و کادر آموزشی و تجهیزات آموزشی

ساختمان مدرسه دبستان پسرانه شعبه 1 دارای محیطی مناسب مطابق با استاندارد های آموزشی با کیفیت جهت بهره وری دانش آموزان عزیز شامل:

  1. حیاط بزرگ با چمن مصنوعی

  2. دارای کلاس های مجهز به برد هوشمند

  3. سیستم کامیپوترمجزا برای استفاده آموزگاران

  4. ویدئو پروژکتور

  5. نیمکت های استاندارد مناسب با سن دانش آموزان ابتدایی

ایجاد محیطی شاد و پویا و بهره گیری از پرسنل مجرب و آموزش دیده با سوابق کاری درخشان آماده ارائه خدمات آموزشی و پرورشی به فراگیران می باشد.

همکاران ما